سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بردباری ندارد، دانشی ندارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :80
بازدید دیروز :70
کل بازدید :844237
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/30
9:26 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

پارتیشن بندی (شماره 303)

 

نرم افزار Partition  Logic یک نرم افزار کاملا رایگان وقدرتمند برای انجام امور مختلف ازجمله ایجاد ، حذف ، پاک کردن وانتقال پارتیشن ها است .ازدیگر امکانات این نرم افزار امکان کپی کردن تمام اطلاعات موجود در یک هاردیسک دیگر است همچنین این نرم افزار دارای حجم بسیار کم درحدود ½ مگابایت است ومی توانید نسخه ای ازآن راازسایت زیردانلودنمایید.

http:// partitionlogic.org.uk

 


  
  

یکی برای همه ! (شماره274)

 

نرم افزار  Trillian    یکی از مشهور ترین نرم افزار هایی است که میتواند به طور یکجا وکامل شما را نسبت به استفاده از مسنجرهایمختلف از جمله  AIM,ICQ,MSN,Yahoo,IRC  را پشتیبانی می کند و تنها با همین برنامه می توانید ایدی خود در هر یک از سرویس های فوق را انلاپن نمایید و به گفتگو با دوستانتان بپردازید این نرم افزار از سایت   http://www.ceruleanstudios.com قابل دانلود است .

 

 

 


  
  

                          نشانه گذاری تصاویر (شماره270)

 

اگر یک سایت خبری داشته باشید و یا مشغول به فعالیت عکاسی باشید حتما به این نرم افزار نیاز خواهید داشت چرا که در این گونه موارد و موارد مشابه نیاز به این است که روی تصاویر گرفته شده خود یک علامت ونشانه قرار دهید تا افراد دیگر از انها به نام خودشان استفاده نکنند .به گذاشتن یک علامت یا ارمویا یک نوشته بر روی تصویر بطوریکه نشانه مورد نظر مانع از دیدن تصویر نشود و در اصطلاح عملWatermark گفته میشود .با استفاده از نرم افزار  PhotoWatermark  براحتی و تنها با چند کلیک ساده می توانید بر روی تصاویر مورد نظر خود متن ترسیمات مختلف وتصاویر گرافیکی را قرار دهید. جهت دانلود این نرم افزار به سایت http://www.photowatermark.com  مراجعه فرمایید.

 

 

 

 


84/12/23::: 2:0 ع
نظر()
  
  

روشن – خاموش شدن رایانه در زمان مشخص (شماره 264)

                                                   همه چیز به موقع 

 

تابه حال به این فکر کرده اید که رایانه اتان در یک زمان مشخص و معین به صورت اتوماتیک روشن و یا خاموش شود؟ و یا عمل خاصی را در یک ساعت معین  در تاریخی مشخص انجام دهد؟ این هفته قصد داریم نرم افزاری کوچک و کاربردی را به شما معرفی نماییم که امکانات و قابلیت های زیادی در اختیار شما قرار میدهد که یکی از انها امکان روشن- خاموش شدن رایانه در ساعتی از شبانه روز در یکی از روزهای هفته یا تمام روزهای هفته است . نام نرمافزار مورد نظر ما Auto Power-on   shut-down است و دارای حجمی کمتر از 5/1 مگابایت است برای استفاده از این نرم افزار ابتدا نسخه ای از انرا از سایت سازنده ان یعنی   http://www.lifsoft.com دانلود نمایید . پس از نصب و اجرای ان امکانات مختلفی در اختیار شما قرار می گیرند که عبارتند از:

                                                روشن- خاموش شدن اتو ماتیک

اولین و اصلی ترین بخش از این نرم افزار گزینه   Power  on   است . در این بخش تنظیمات مختلفی وجود دارد که عبارتند از :

 Power  -on  Date : با استفاده از این گزینه می بایست تعیین نمایید که رایانه شما درچه روز هایی از هفته به صورت اتوماتیک روشن- خاموش شود.                                                                      

  Power-on    Time :چنانچه علامت چک مارک گزینه Enabled   در این قسمت فعال باشد یعنی شما قابلیت روشن شدن خود کار را فعال کرده اید و میتوانید زمان اجرای این عملیات را برحسب مقادیر ساعت و دقیقه وثانیه وارد نمایید.

Shut-Down  Time : این گزینه عکس گزینه قبلی است و فعال بودن گزینه Enabled  در ان به معنی فعال بودن قابلیت خاموش شدن خودکار است .

  Exclusion  Rules: شاید بخواهید رایانه تان در یک تاریخ مشخص این عملیات را به صورت خود کار اجرا نکند . برای این کار میتوانید از این بخش استفاده کنید و تاریخهای استثنا را در برنامه وارد نمایید .

                                                انجام یک کار در زمان تعیین شده

از دیگر بخشهایی که در محیط اصلی این نرم افزار وجود دارد تب Scheduled  Tasks    است.

در این بخش و با استفاده ازگزینه New   می توانید عملیاتی را در زمانی مشخص به صورت خود کار انجام دهید. این عمل میتواندShut down, Stand by, Restart, Hibemate    اجرای یک نرم افزارو اجرای یک موزیک و بستن یک نرم افزار و یا نمایش یک متن برای یاد اوری یک کار مهم باشد.

                                                  تنضیمات

بخش Options نیز از جماه بخشهای موجود در هر نرم افزار است. در این نرم افزار نیز این بخش وجود دارد و با استفاده از ان میتوانید تنضیمات مربوط به نحوه اجرای برنامه با اجرای ویندوز و در خواست رمز عبور برای ایجاد تغیرات در برنامه و رمز عبور برای حالت قفل شدن رایانه و ... را تعین نمایید.

                                     امکانات و بخشهای جانبی

به جز کار های اصلی که توسط این نرم افزار صورت می گیرد امکانات دیگری نیز در ان قرار دارد که با انجام کلیک راست روی ایکون این نرم افزار که در کنار ساعت ویندوز شما قرار دارد می توانید به ان دسترسی داشته باشید و عبارتند از :

َAuto  Shutdown: با انتخاب این گزینه می توانید از قابلیت خاموش شدن اتوماتیک در همان روز استفاده کنید تفاوت این گزینه با بخش اصلی موجود در نرم افزار در این است که این قابلیت فقط دز همان روزی که در حال اجرای این نرم افزار هستید فعال است ودر روزهای بعد این عمل تکرار نخواهد شد.               

 Atomic  Clock: با استفاده از این گزینه می توانید ساعت خود را با ساعت های جهانی تنظیم کنید

. :Quick  Launch در این بخش میانبرهایی برای دسترسی به گزینه هایی همچونShutdown, Standby  و... وجود دارد که یکی از انها نیز گزینهLock Computer  است که با استفاده از ان رایانه شما قفل میشود و تا رمز عبور ان را وارد نکنید فردی مجاز به استفاده از ان نخواهد بود .

                                                                                                                         امیر عصاری

 

 


84/12/21::: 8:19 ص
نظر()
  
  

                                         

 

رمز های فراموش  را پیدا کنید(شماره262)

 

نرم افزار  Proactive System Password Recovery   برنامه ای قدرتمند و حرفه ای برای

بازیابی رمزهای بخشهای مختلف ویندوز است.  این نرم افزار می تواند رمز ورودی تمامی ویندوز ها رمز عبور NET  Passport رمز های ذخیره شده در حافظه ویندوز رمز عبور محافظ صفحه نمایش و اتصالات دیال اپ رمز عبور شبکه های  VPN   و همچنین رمز عبور دسترسی به منابع اشتراک گذارده شده را پیدا کرده و به شما نشان دهد این نرم افزار دارای حجمی در حدود 2 مگابایت است و می توانید نسخه ای از ان را از سایت  http://www.elcmsoft.com/pspr.html  دانلود نمایید.

 

 

 


  
  

تبدیل فایلهای صوتی به یکدیگر واستخراج صوت ازفیلم(شماره 259)

صداهای ماندگار

نرم افزاری که این هفته قصد معرفی آن راداریم برای تبدیل فرمتهای مختلف صوتی به یکدیگر واستخراج صوت موجود در فایلهای تصویری کاربرد دارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که درایجاد یک پروژه ویابرنامه بخواهید ازموزیکی استفاده نمایید ولی مجبور باشید ازموزیک یا فرمت با خاصی استفاده کنیدوموزیکی که دراختیاردارید درفرمت دیگری غیر ازفرمت قابل قبول برای برنامه شما باشد دراینگونه شرایط شرایط بهترین راه حلی که مشکل شما را رفع می کند استفاده ازنرم افزار هایی است که می توانند فرمتهای مختلف صوتی رابه یکدیگر تبدیل نمایند.همچنین شاید یک فیلم ویا کلیپ تصویری را مشاهده نمایید وازموزیک متن آن خوشتان بیاید وبخواهید موزیک آن رابصورت جداگانه ذخیره نمایید .دراین حالت نیز نیاز به برنامه ای دارید که بتوانید موزیک را از فیلم یا کلیپ جدا سازدوبرای شما درفرمت مورد نظرتان بصورت یک فایل صوتی ذخیره نماید.

تبدیل فایلهای صوتی به یکدیگر

نرم افزار   oss   audio converter  pro یکی از بهترین نرم افزارها برای تبدیل فرمت های مختلف صوتی به یکدیگر است.ازقابلیتهای این نرم افزار دربرابر نرم افزار های مشابه می توان به سرعت بسیار بالای آن درامر تبدیل وساده بودن روش کار باآن اشاره کرد.پس از نصب واجرای این نرم افزار با محیط اصلی برنامه روبرو خوهید شد.درمحیط اصلی برنامه دروپخش مختلف با نامهای Audio   Extractor , Audio  Converter مشاهده می شود. برای ورود به بخش تبدیل فرمتهای صوتی می بایست برروی گزینه Audio  Converter کلیک نمایید. کلیک برروی این گزینه پخش تبدیل فرمتهای برای شما باز می شود در این پخش گزینه های مختلفی وجود داردکه عبارتنداز:

Add   files : بااستفاده ازاین گزینه می توانید فایلهای مورد نیاز خودراکه قصد تبدیل آنها به فرمت دیگری را داریدانتخاب نمایید.

Remove : برای حذف فایل وفایلهای انتخاب شده ازلیست فایلهای آماده تبدیل است.

Convert : برای شروع عملیات تبدیل باید ازاین گزینه استفاده نمایید.

Record : بااستفاده ازاین بخش ازنرم افزار می توانید به ضبط صدا بپردازید.

درکادرمیانی این بخش گزینه ای با عنوان convert وجود داردکه درلیست باز شوی آن می توانید فرمت خروجی فایلهای مورد نظر خود را مشخص نمایید.همچنین با استفاده از گزینه  Configure می توانید جزئیات مربوط به هر فرمت راتغییر دهید.

محل ذخیره سازی : برای ذخیره سازی فایلهای تبدیل شده می توانید یکی ازدو حالت Output  to  same  folder ویا Folder راانتخاب نمایید.باانتخاب گزینه اول فایلهای قبلی وجود دارد ذخیره         می شوند وباانتخاب گزینه دوم می توانید یک دایرکتوری جدید برای ذخیره سازی فایلهای جدید که ایجاد تعیین نمایید.

Delete  source  file  after  conversion : با انتخاب این گزینه فایلهای اولیه شما بعد ازعملیات تبدیل ازروی هارد دیسک شما حذف می شوند.

استخراج صوت ازفایلهای تصویری

پس از اجرای نرم افزار درمحیط اصلی آن گزینه نیز با عنوان Extract  Audio وجوددارد که با استفاده ازآن می توانید صوت موجود در فایلهای تصویری را جدا نموده وبه فرمت مورد نظر خود درقالب یک صوتی ذخیره نمایید. پس از کلیک برروی این گزینه پخش های مختلف آن را مشاهده خواهید نمودکه عبارتست از:

Input video file : با استفاده ازگزینه Browse در این بخش می بایست قابل تصویری مورد خود راانتخاب نمایید.

محل ذخیره سازی : این بخش نیز دقیقا مانند بخش مشابه آن درقسمت تبدیل فرمتهای صوتی عمل       می کند که درتوضیحات قبل به آن اشاره شد.

Delete  source  file  after  processing : باانتخاب این گزینه فایل اولیه شما پس ازپردازش توسط نرم افزار از روی هارد دیسک شما حذف خواهد شد.

Settings : توسط این گزینه می توانید جزئیات مربوط به فرمت خروجی فابل نهایی را مشخص نمایید.

Extract  Audio : این گزینه نیز عملیات استخراج راآغاز می نماید. چنانچه به استفاده   ازاین          نرم افزار علاقه دارید می توانید نسخه ای ازآن را ازسایت زیر دانلود نمایید.

http://www.onestopsoft.com/mi-a-conv-pro.html

 


  
  

حذف فایل های تکراری (شماره 257)

 

اگرهمیشه از اینترنت به دانلود فایل می پردازید و یا مدام فایل های متفاوت را بر روی هارد دیسک خود کپی می کنیداین احتمال وجود دارد که فایلهای تکراری زیادی بر روی هارد شما کپی شود که فضای هارد دیسک شما را بیهوده اشغال می کند نرم افزار  NoClone   این امکان را به شما می دهد که فایلهای تکراری روی هارد دیسکتان را حذف نمایید و موجب افزایش فضای خالی هارد شوید که این عمل نیز موجب افزایش سرعت ویندوز و بهینه سازی ان می شود .این نرم افزار از سایت    http://noclone.net قابل دریافت است .

 

 


  
  

توسعه Clipboard درویندوز(شماره256)

نرم افزار Clipboard  Box موجب صرفه جویی درزمان وافزایش راندمان کاری شما درکار با رایانه می شود با استفاده از این نرم افزار شما می توانید 50 نوع مختلف ازداده ها واطلاعات رادر حافظه clipboard ویندوز ذخیره نماییددر صورتی که این قابلیت درخود ویندوز تنها قادر به ذخیره یک نوع داده است.این نرم افزار بیشتر برای برنامه نویسان وکاربران حرفه ای کاربرد دارد که مدام با عملیات Coppy/Paste داده ها سروکار دارندوروش استفاده ازآن نیز بسیار آسان ومشابه همان روش کپی برداری درویندوز است .بااین تفاوت که این نرم افزار 50داده مختلف رادسته بندی وجداسازی می کند وهمه آنها رادرحافظه ویندوز شما ذخیره می نماید وهرجا که مایل باشید اطلاعات مورد نظر راانتقال دهیدکافیست از لیست اطلاعات کپی شده درون حافظه ویندوز که درنرم افزار مشاهده می شود،مورد مربوطه را انتخاب نموده وعملیات Paste رابرروی آن اعمال نمایید .نرم افزار فوق راباحجم کمتر ار800 کیلوبایت می توانید از سایت http://www.dreamflysoft.com/clipboardbox دانلود نمایید.

 

 


  
  

تبدیل فرمت های مختلف متنی به یکدیگر(شماره 250)

نرم افزار FlieMerlin برای تبدیل انواع فرمتهای متنی به فرمت html وفرمتهای دیگر کاربرددارد بااستفاده ازاین نرم افزار بیش از صد فرمت مختلف متنی ازجمله فرمتهای مختلف انواع نسخه های          نرم افزار ،Microsoft   Word,  Microsoft    Excel,     Microsoft    Access ونرم افزارهای دیگر رامی توانید به فرمتهایی همچون  html,text,….,……,..….   تبدیل نمایید.این نرم افزار از لینک  http://www.acii.com/fmerlin.exe قابل دریافت است.

منبع جام جم

 


  
  

افزایش سرعت کاربارایانه(شماره249)

رایانه شما هم دائما هنگ می کند؟اکثررایانه ها دارای مشکلات وخطاهایی درنرم افزار های نصب شده برروی آنها هستند که موجب کند شدن انجام عملیات درآنها وهنگ کردن آنها می شود این مشکلات معمولا زمانی رخ می دهد که شما اقدام به نصب وحذف برنامه های مختلف برروی ویندوز بنمایید.برای رفع این مشکلات بازگرداندن سرعت عملیات اجرای برنامه های ویندوز به حالت اولیه می توانید از     نرم افزار PC  on  Point استفاده نمایید.با استفاده ازاین نرم افزار خطاها وباگهای موجود درویندوز شما رفع شده وسرعت پردازش کارهای مختلف درآن نیز به حالت اولیه وبهینه آن برمی گردد.این نرم افزار از سایت http://www.pconpoint.com قابل دانلوداست. 

 


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >