سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جبرئیل همراه هفتاد هزار فرشته پس از نمازظهر نزدم آمد و گفت : . . . ای محمّد ! هرکس با جماعت بودن را دوست داشته باشد، خداوند و همه فرشتگان دوستش خواهند داشت . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :84
بازدید دیروز :70
کل بازدید :844241
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/30
9:58 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

اصولا لایی کشون خیلی حال می دهد به ویژه اگراین شما باشید که لایی می کشید و این بقیه باشند که مورد عنایت واقع می شوند!
این آغاز فلسفی را باید خاطر نشان کرد که یکی از مهمترین مظاهر لایی کشیدن در اینترنت ، همان نرم افزارهای Peer 2 Peer هستند که برای به اشتراک گذاری فایل ها به کار می روند . این فایل ها می توانند هرنوع کاربردی داشته باشند ، صوتی ، تصویری ، متنی یا نرم افزاری . ولی همانطور که حتما خودتان هم می دانید مهمترین کاربرد نرم افزارهای P2P ، کمک به انتقال فایل های صوتی در قالب MP3 است که پیشگام خدا بیامرز آن سایت نپستر بود. این سایت حالا پس از تعطیلی به دلیل شکایت شرکت های ضبط موسیقی آمریکا مدتی است بازگشایی شده و به صورت کاملا قانونی مورد استفاده قرار می گیرد .
چند وقت است شایع شده شرکت های مشهور ارائه دهنده نرم افزارهای P2P همچون Kazaa و Morpheus از شبکه کاربران خود برای ایجاد یک ابر کامپیوتر مجازی استفاده می کنند و خدمات آن را می فروشند ، حالا صحت و سقم آن برعهده خودشان است .
Kazaa
بدون شک در حال حاضر این نرم افزار متداول ترین نرم افزار رایج در بخش نرم افزارهای P2P است و در نسخه های متعددی عرضه شده که Kazaa یا همان Kazaa Gold به روزترین آنها به شمار می آید . اگر نسخه رایگان آن را بخرید باید در قسمت بالا و پنجره های جانبی تبلیغات سنگینی را تحمل می کنید و گرنه باید اندکی پیاده شوید تا دیگر از این تبلیغات خبری نباشد ، اما فراموش نکنید که دریافت فایل در Kazaa کمی کند انجام می شود.
Lime Wire
به اعتقاد بسیاری از کاربران این نرم افزار جذاب ترین و خوش دست ترین نرم افزار P2P موجود است ولی متاسفانه دریافت و نصب آن به راحتی رقیبش Kazaa انجام نمی شود ، برای مثال هنگام نصب آن باید حتما نرم افزار محیطی Java Enviroment را نصب کرده باشید . اگر برای نصب جاوا سری به سایت سان مایکرو سیستمز زدید ، دلتان را به دریافت رایگان آن خوش نکنید ، چون ایذان تحریم است و این شرکت آمریکایی اجازه دریافت رایگان به شما نی دهد.
Morpheus
این یکی خیلی قدیمی است ولی متاسفانه تمرکزش روی کاربران آمریکایی سبب شده برای خطوط پرسرعتی مانند ADSL مناسب باشد ، تازه اگر بتوانید در ایران ADSL داشته باشید با مشکل کیفیت پایین خدمات و اختلافی که در سرعت با همتای غربیشان دارند مواجه خواهید شد . حجم بالای جاسوس افزارها در شبکه تبادلی Morpheus هم خودش یک دردسر درست و حسابی است ولی در عوض با حجم بیشتری از فایل های قابل دریافت طرف هستیم .
WinMX
Winmx
هم جزو قدیمی ترین نرم افزارهای تبادلی یا P2P محسوب می شود و مهمترین مزیت های آن را می توان در حجم اندک ونصب سریعش خلاصه کرد . ضمن اینکه ساختار ساده تری نسبت به مقیاسش دارد . مشکل عمده Winmx به روز نشدن آن است به طوری که ظرف 2 سال گذشته از نسخه جدید آن خبری نبوده به همین جهت Winmx هم جزو آن دسته نرم افزارهای P2P است که به تدریج در حال به حاشیه رانده شدن است . امتحان کردن این نرم افزار قدیمی ضرر چندانی ندارد.
Free Wire
Free Wire
جوان ترین عضو خانواده P2P ها به شمار می آید و احتمالا از خوش آتیه ترین های آنهاست . در کل اعمال فیلترینگ های پیشرفته دربه اشتراک گذاری فایل ها سبب شده است بسیاری به آینده Free Wire و سایر نرم افزارهای P2P هم نسل آن خوش بین باشند ، نسلی که باید با جاسوس افزارها ، حق مالکیت معنوی و وضعیت نا به سامان ارائه اینترنت دست و پنجه نرم کند ، به هر حال شما هم مانند ما امیدوار باشید.


  
  

این برنامه اگرببیند که یک فایل سیستمی از حالت اوریجینال خارج شده یا با فایل با ورژن دیگری تعویض شده فایل اصلی را (ورژن صحیح)را از مسیر systemroot\system32\dllcache folder دریافت میکند و بجای فایل ناقص یا غلط جایگزین میشود.

اگر مسیر systemroot\system32\dllcache folder موجود نباشد یا قابل استفاده نباشد از فرامین 1و2و3 استفاده کنید تا محتویات این مسیر تعمیر و اصلاح شوند.

سیدی ویندوزتان را داخل سیدی درایو بگزارید و این مسیر را دنبال کنید...

start ==> run ==> cmd

و اما فرامین:


sfc [/scannow] [/scanonce] [/scanboot] [/revert] [/purgecache] [/cachesize=x]

Parameters:

/scannow
تمام فایلهای سیستمی حفاظت شده را بلافاصله چک میکند

/scanonce
یکبارتمام فایلهای سیستمی حفاظت شده را چک میکند

/scanboot
تمام فایلهای سیستمی حفاظت شده را وقتی سیستم دوباره راه اندازی شد چک میکند

/revert
باز گشت تنظیمات فرمان به حالت اولیه

/purgecache

مخزن فایلهای سیستمی حفاظت شده را حذف میکند و بلافاصله دوباره فایلها را چک میکند وجایگزین میکند

/cachesize=x (Sets the size, in MB)

تعیین سایز برای مخزن فایلهای برنامه محافظ فایلهای ویندوز

 


  
  

Inestallshield

یک راه‌حل مطمئن برای تهیه برنامه نصب نرم‌افزارها یا به عبارت دیگر نوشتن Setup می‌باشد. نسخه‌های متعددی از آن موجود است , که در این متن نسخه حرفه‌ای آن یعنی Installshield Professional Edition مورد بحث است.
شما در این نرم‌افزار امکان برنامه‌نویسی دارید و می‌توانید برنامه نصاب خود را به سلیقه خود آماده کنید و هم‌چنین امکانات فنی زیادی از قبیل امکان دسترسی به Registery , استفاده از فایل‌های WI , فراخوانی توابع API و بسیاری امکانات دیگر شما را در نوشتن یک برنامه Setup کاملا حرفه‌ای یاری می‌کنند.
با این نرم‌افزار می‌توان ظرف 15 دقیقه یک برنامه نصب تهیه کرد و می‌توان این 15 دقیقه را به یک هفته هم ‌رسانید. معمولا بخش نصب برای یک پروژه خیلی زمان‌بر و پر کار نیست. اما بی اهمیت هم نیست. یک نمونه از اهمیت آن می‌تواند این است که شامل تعدادی DLL روی سیستم نصب می‌کنید که با یک نرم‌افزار دیگر مشترک است اگر این مشترک بودن را در نظر نگیرید چه اتفاقی می‌افتد؟
خیلی ساده به هنگام Uninstall یا برداشتن نرم‌افزار از روی سیستم‌ فایل‌ها یا DLLهای مشترک (Shared) هم حذف خواهند شد و نرم‌افزار اولی که قبلا نصب شده بود دیگر کار نخواهد کرد !
Installshield
ـ بدون نیاز به برنامه‌نویسی ـ امکان تعیین اشتراکی یا غیر اشتراکی بودن DLLها را توسط یک فرم در اختیارتان قرار می‌دهد.
نوشتن در Registery و ایجاد گروه در منوی Start ویندوز نیز به وسیله همین فرم‌ها به سادگی قابل انجام است.
برنامه Uninstall نیز به طور خودکار ساخته می‌شود و هم از درون Control Panel ویندوز قابل دسترسی است و هم می‌توان آن را به صورت یک آیکون کنار آیکون برنامه قرار داد تا به طور مستقیم قابل اجرا باشد. همان‌طور که ذکر شد Installshild نگارش حرفه‌ای دارای امکان برنامه‌نویسی نیز هست , با نگاه کوتاهی به راهنمای آن , انبوهی از توابع را برای انواع کارها خواهید یافت , تنها لازم است بدانید چه می‌خواهید !
شما به برنامه‌نویسی , عموما برای تغییر یا ویرایش کدهایی که به طور خودکار توسط نرم‌افزار تولید می‌شوند نیاز پیدا می‌کنید. قالب‌های متفاوتی برای ایجاد یک برنامه نصب وجود دارد که بر اساس هر یک کدهای مشخصی تولید می‌شود.
ویرایش کدها مثلا می‌تواند برای تغییر تصاویر موجود در فرم‌های محاوره‌ای ,‌رنگ زمینه , تغییر شکل ظاهری فرم‌ها , فراخوانی یک برنامه از درون برنامه نصب , کار با Registery و ...
اگر علاقه‌مند به فراگیری آن شده‌اید به عنوان یک برنامه‌نویس قول می‌دهم تمام نیازهای شما را رفع خواهد کرد و کوچک‌ترین مشکلی در استفاده از آن نخواهید داشت پس علاقه‌تان را با دیدن http://www.installshield.com زیادتر کنید و اما اگر کمی با آن سروکله زده‌اید شاید یک نمونه عملی برای‌تان خالی از لطف نباشد.


  
  

بازهم تزیین ایمیل ها (شماره 363)

منبع: مجله شبکه

برای تزیین ایمیل ها در Outlook Eexpress، علاوه بر Stationery از برنامه incredimail هم می توان استفاده کرد. با کمک این برنامه می توان جلوه های تزئینی زیادی روی ایمیل ها اعمال کرد. مثلا با استفاده از برنامه فوق می توان تصاویر متحرک و جلوه های سه بعدی را درپس زمینه ایمیل ها جای داد. علاوه براین ها، با این برنامه می توانید صدای تان ضبط کنید و آن را به ایمیل اضافه نمایید. امکان درج امضای دستی نیز یکی دیگر از ویژگی های این برنامه است. برای دریافت برنامه مذکور به سایت http://www.incredimail.com بروید.


  
  

ایمیل هایی بدون علامت < (شماره 362)

زمانی که ایمیلی را پاسخ می دهید، برنامه Outlook، متون قبلی را با علامت ("<") از یکدیگر جدا می کند و مشکلاتی را برای Copy و Paste کردن آن ها به وجود می آورد. برای حذف این علامت از متون ایمیل های پاسخی، پس از مراجعه به سایت http://flash.to/oe-quotfix، برنامه  OE-Quote Fix را بارگذاری کنید و از آن استفاده نمایید.


  
  

ارسال ضمائم خصوصی توسط ایمیل (شماره 358)

منبع: از مجله شبکه
گاهی اوقات ممکن است بخواهید از محتویات ایمیل تان در برابر افراد ناشناس محافظت کنید. در چنین مواقعی بهتر است مطالب را در فایلی متنی ذخیره و پس از رمزگذاری، از طریق ضمیمه به ایمیل به ارسال آن بپردازید. ساده ترین راه رمزگذاری فایل ها، استفاده از برنامه های فشرده ساز مثل winzip است. اگر چه وظیفه اصلی این گونه برنامه ها، فشرده سازی فایل ها است، اما همزمان امکان رمزگذاری را نیز در اختیارتان می گذارند. طرف گیرنده برای باز کردن فایل رمز شده باید از رمزی که شما انتخاب کرده اید مطلع باشد.


  
  

حمله به کوکی های موقت (شماره 347)


Per session Cookies
همان طور که بیان شده کوکی های موقت درون حافظه مرورگر ذخیره می شوند. از این رو هکر دسترسی مستقیم به کوکی ها را نخواهد داشت. همچنین قادر نیست در Session ID ها را تغییری ایجاد کند. از دیدگاه برنامه نویسان تحت وب این کوکی ها غیر قابل تغییرند. اما از دیدگاه هکر این کوکی های موقت قابل تغییر و استفاده هستند.
نرم افزار Achilles یکی از قدرتمندترین برنامه هایی که برای حمله به کوکی های موقت طراحی شده است.
Achilles
توسط گروه امنیتی Digizen در اوایل سال 2000 عرضه شد.
سایت دسترسی این برنامه : http://www.digizen-security.com

Achilles
در حقیقت یک وب پروکسی کوچک متعلق به هکر است. Achilles بین مرورگر و سرویس دهنده قرار میگیرد. این کوکی ها با نشستن در بین راه داده های در حال تبادل را به آسانی مورد تغییر قرار می دهند.
هکر مرورگر را طوری تنظیم می کند تا تمامی داده های HTTP و HTTPS از طرف وب سرور هدف به طرف سرور وب از Achilles عبور کند.
همچنین به هکر اجازه می دهد تا داده های HTTP/HTTPS و HTML شامل کوکی موقت را تغییر دهند.
چون Session ID درون داده های ارسالی و دریافتی قابل مشاهده است هکر قادر است آن را ببیند و قبل از ارسال به سرویس دهنده مقدار آن را تغییر دهد و سپس دستور ارسال را صادر کند. در این حا اگر از کوکی های موقت هم استفاده شده باشد مقدار Session ID روی صفحه خروجی Achilles نشان داده می شود.

هکر مرورگر و پروکسی Achilles را بر روی سیستم های جداگانه و یا بر روی یک ماشین اجرا می کند. در پنجره اصلی GUI تمامی اطلاعات جلسه HTTP , HTTPS نمایش داده می شود. وقتی مرورگر یا سرور داده ای را می فرستند Achilles آن را دریافت کرده و قبل از فرستادن آن اجازه ویرایش را صادر می کند.
در این حالت Achilles جلسه مرورگر را متوقف کرده و هکر قدرت می دهد تا آنها را تغییر دهد.
هکر به راحتی می تواند اطلاعاتی که در این جلسه در پنجره اصلی ذخیره شده کلیک نموده و آنها را تغییر دهد.
از آنجایی که Achilles در قالب یک سرور دهنده پروکسی نصب شده هکر می تواند مرورگر و پروکسی را همزمان بر روی سیستم خود اجرا کند یا پروکسی را بر روی سیستم جداگانه نصب و Achilles را اجرا کند.
در هر دو حالت باید تنظیمات Proxy Server در مرورگر به درستی انجام شده باشد تا مرورگر مجبور شود, به جای ارتباط مستقیم با سرویس دهنده وب ترافیک HTTP,HTTPS را سوی Achilles ارسال کند.
Achilles
همچنین از ارتباط HTTP به ویژه آنهایی که از SSL حفاظت شده اند می تواند حمایت کند.
همان طور که گفته شد HTTPS همان پروتکل HTTP است که در لایه های پایین رمز نگاری شده SSL مورد استفاده قرار می گیرد.
بین Achilles و مرورگر دو ارتباط به طور همزمان ایجاد می گردد:
1-
یک ارتباط SSL بین مرورگر Achilles
2-
یک ارتباط SSL بین Achilles و سرویس دهنده

Achilles
دارای یک گواهینامه دیجیتالی است که در آن ارتباط بین مرورگر و SSL را برقرار می سازد.
سرور وب به هیچ وجه متوجه اتصال پروکسی نمی شود و فقط مرورگر هکر از این موضوع اطلاع دارد که با ارسال و نمایش یک پیغام برای هکر اعلام می کند که گواهینامه دیجیتالی مورد تایید نیست. با این حال هکر مرورگر و Achilles را اجرا می کند.


  
  

 

فایلهای 3MP رابه چندین فایل با حجم وزمان کمتر تبدیل کنید(شماره318)

جداکن ، وصل کن

تابه حال برایتان پیش آمده است که به بخشی ازیک موزیک نیاز داشته باشید ویا چند موزیک رادراختیار داشته باشید وبخواهید همه آنها رادریک فایل به صورت یکجا درآورید ؟ این هفته قصدداریم نرم افزار ی رابه شما معرفی کنیم که می تواند فایلهای 3MP رابرای شما به چندین فایل با حجم وزمان کمتر تبدیل کند ویا چند فایل رابه یک فایل بزرگترتبدیل کرده وبه صورت یکجا  دریک فایل قرار دهد نام این نرم افزرا  Splitter &Joiner 3MP است بااستفاده ازاین نرم افزار براحتی ودرچند مرحله بسیار ساده می توانید به جداسازی ویا یکی کردن فایلهای 3MP بپردازید ازقابلیت های منحصربه فرد این نرم افزرا دراین است که می تواند به جداسازی ویا یکی کردن فایلهای حجیم درحدود 1000 دقیقه یا یک گیگا بایت نیز بپردازد

تقسیم یک فایل به چندین فایل

پس از نصب واجرای نرم افزرا شاهد 3 بخش اصلی درنرم افزرا خواهد بود که عبارتند از :

 3, MP  joiner3MP ,setting,   splitter  برای جداسازی وتقسیم یک فایل به فایلهای کوچکتر می بایست از بخش 3 splitterMP استفاده نمایید پس از انتخاب این بخش وارد جزئیات مروط به آن خواهید شد که عبارتنداز:

3SourceMP : بااستفاده ازاین گزینه می توانید فایل 3MP مورد نظر خود رادربرنامه فراخوانی کنید

MP3Information : دراین قسمت جزئیات مربوط به فایل3MP فراخوانی شده اعم از عنوان ، نام خواننده ، زمان وفرمت آن به شما نمایش داده می شود

Set splitt  positions : ازمهمترین قسمتهای مورد نیاز دراین بخش همین قسمت است دراین قسمت می توانید فایل مورد نظر رابه قطعات مورد نظر خود تقسیم کنید برای این کار می توانید با وارد نمودن زمان مربوطه بین زمانهای مختلف فایل صوتی حرکت کنید ودرزمان مورد نظر برروی گزینه spilt  Add کلیک نمایید تاازابتدای فایل تا زمان تعیین شده رابرای شما جدا کند به همین شکل می توانید ادامه فایل رانیز تقسیم کنید وازادامه فایل باتوجه به زمانهای تعیین شده توسط شما فایل به بخشهای کوچکتری تقسیم خواهد شد چنانچه بخواهید تمام فایل شما به قطعات صوتی بازمان بندی مشخصی تقسیم شود می توانید ازگزینه split special   استفاده نمایید به این شکل که پس از کلیک برروی این گزینه وانتخاب گزینه split  to equal  segments زمان مورد نظر راتعیین نموده وبرروی گزینه  ok کلیک می کند فایل شما به زمانهای تعیین شده توسط شما تقسیم خواهد شد.

File Name : دراین قسمت می توانید متغییرهایی راتعیین نمایید که نامگذاری فایلهای تقسیم شده توسط این متغیرها صورت بگیرد برای راهنمایی بیشتر در استفاده ازاین متغیرها می توانید بروی آیکون راهنمای موجود دراین قسمت کلیک نمایید.

Target  Folder : محل ذخیره فایلهای جدید که توسط نرم افزار تولید می شوند رامی بایست دراین قسمت مشخص نمایید

Start split : برای شروع عملیات تقسیم فایل نیز باید ازاین گزینه استفاده کنید.

 

چسباندن چند فایل به یکدیگر

برای چسباندن چند فایل به یکدیگر وتبدیل آنها به یک فایل بزرگترمی بایست ازبخش joiner 3 MP

استفاده نمایید دراین بخش نیز قسمتهای مختلفی وجوددارد که عبارتنداز:

SelectMP3Files : دراین قسمت باید فایلهایی راکه می خواهید به صورت یکی ودریک فایل به هم چسبانده شوند رامشخص نمایید برای فراخوانی فایلهای مورد نظر می توانید ازگزینه Addاستفاده نمایید برای جابه جا نمودن ترتیب قرا گرفتن فایلها نیز می توانید ازکلید CTRL+UP وDown   CTRL+

استفاده نمایید

 

 

ID3 Tag Information : دراین قسمت می توانید جزئیات ومشخصات فایل ایجاد شده توسط نرم افزرا را مشخص نمایید ازجمله عنوان فایل ،سال انتشار فایل و....

Target Folder : این قسمت نیز همان طور که درموارد بالا به آن اشاره شد برای تعیین محل ذخیره فایل ایجاد شده نرم افزرا به کار می رود

Start Merge : برای شروع عملیات اتصال فایلها به یکدیگر می بایست ازاین گزینه استفاده کنید.

 

تنظیمات برنامه

 با کلیک روی گزینه Misc  Settifns ازبخش settingsنیز می توانید وارد جزئیات مربوط به نرم افزار شده وتغییرات مورد نظر خود رادرآن اعمال نمایید حجم این نرم افزار کمتر از یک مگابایت است وبرای دانلود آن می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید.

http://www.ezsoftmagic.com/mp3slitter&joiner.com


  
  

ساخت سی دی های مالتی مدیا (شماره 317)

 

نرم افزار AutoRun Professional  یک برنامه قدرتمند باروش کاری بسیار آسان برای ساخت DVD  ,CD مالتی مدیا است دراین برنامه می توانید برای سی دی مالتی مدیای خود درشکلها وطرحهای مختلف اقدام به ایجاد منو ویادکمه های مختلف نمایید همچنین ازقابلیت های عالی این نرم افزار می توان به بخش امنیتی آن اشاره کرد که به شما این امکان را می دهد ناازبین 6 روش مختلف که برای حفاظت ازنرم افزار ها ومحتویات درون سی دی تعبیه شده یکی رابه دلخواه خود انتخاب کرده وبااستفاده ازآن سی دی خود راقفل گذاری نمایید این نرم افزاررامی توانید ازسایت زیر دانلود نمایید :

http://www.tyohoonsoftware.com

 


85/2/8::: 2:46 ع
نظر()
  
  

ترجمه صفحات وب (شماره 307)

بااستفاده ازنرم افزار Web  Translator قادر خواهید بود صفحات سایتهای مختلف درزبانهای English , French , German, Spanish , Italian ,Portuguese, Russian ,Chinesa, Korean  وژاپنی  رابه یکدیگر ترجمه نمایید بااستفاده ازاین نرم افزار دیگر باسایتهای ژاپنی  ویاچینی مشکلی نخواهید داشت  وبراحتی می توانید کل محتویات آن سایت رابه زبان انگلیسی ترجمه کرده وازآن استفاده کنید این نرم افزار ازسایت زیر قابل دریافت است.

 http://www.zhangduo.com/translator.html

 


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >