سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین صدقه آن است که فرد مسلمان دانشی را فراگیرد، سپس آن را به برادر مسلمانش بیاموزد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :35
بازدید دیروز :93
کل بازدید :844285
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/31
6:32 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

برای رفن به هر یک از درایورها ابتدا باید یا از طریق منوی Start و یا از طریق آیکون My Computer بر روی Desktop اقدام کرد. اما می‌توان درایور‌ها را نیز مانند quick launch به صورت آیکون روی taskbar  داشت. برای این منظور بر روی taskbar کلیک راست کرده و در منوی ظاهر شده از زیر منوی toolbars گزینه  new toolbar را انتخاب کنید. در پنجره ظاهر شده بر روی آیکون my computer کلیک کرده و Ok‌ کنید. مشاهده می‌کیند که گزینه‌ای با نام my computer  بر روی taskbar‌ ظاهر می‌شود. با کلیک بر روی علامت فلش در کنار آن می‌توانید تنها با حرکت دادن ماوس به مسیر دلخواه بروید و در پایان فولدر انتخابی خود را باز کنید.


  
  

منبع: روزنامه جام‌جم

در صورتی که اندازه ابعاد پنجره‌های IE را تغییر دهید معمولا اندازه آخرین صفحه بسته شده به عنوان اندازه پیش فرض ثبت خواهد شد گاهی اوقات برنامه‌های مخرب باعث می‌شود این اندازه تغییر کند در صورتی که این اندازه، دلخواه شما نیست می‌توانید از طریق رجیستری اقدام کنید. برای این منظور وارد آن شده و مسیر زیر را بپیمایید.

HKey-current-user\software\microsoft\intemet\explorer\Main    

سپس کلید Window-Placement را حذف کنید با این کار اندازه پنجره های IE به اندازه پیش فرض باز خواهد گشت.

 


86/1/16::: 10:46 ع
نظر()
  
  

منبع: روزنامه جام‌جم

معمولاً در لیست Documents در منوی Start لیست آخرین فایلهای مشاهده شده قرار می‌گیرد شای شما نخواهید کابران دیگر از فایلهای مشاهده شده شما مطلع شوند به همین جهت می‌توان آنها را پاک کرد. به دو روش این کار قابل انجام است. یکی آنکه از طریق پنجره Taskbar Startmenu و انتخاب دکمه clear کل این لیست را پاک کنید.

دیگر آنکه از داخل ریجستری وارد مسیر زیر شده و دستوراتی چون mrulist c, b, a و ... را پاک کنید.

Hkey-current-user\software\microsoft\windows\current version\Explorer\recent docs

 

 


86/1/10::: 2:0 ع
نظر()
  
  

منبع: روزنامه جام‌جم

همه ما برای پرونده‌های داخل ویندوز با شکل و محیط یک فولدر آشنا هستیم و به آن عادت کرده‌ایم. شاید بعضی افراد از این شکل خسته شده باشند و بخواهند محیط کار خود را طبق میل خود تغییر دهند. البته می‌توان این کار را بصورت تکی انجام داد. با کلیک راست بر روی فولدر و انتخاب گزینه Properties و لبه Customize می‌توان آیکون یک فولدر را تغییر داد یا برای پس‌زمینه آن یک عکس انتخب کرد. قالب‌های پیش‌ساخته (Template)هایی نیز وجود دارند که می‌توانید با انتخاب‌ آنها به یکباره تغییراتی در فولدر مورد نظر خود بدهید. با تیک زدن گزینه Also Apply This Template To All Subfolders می‌توانید این خصوصیت را برای تمام زیر فولدر‌های آن فولدر نیز بکار بگیرید.


  
  

منبع: http://www.tarfandestan.com

معروف ترین نرم افزار رایت CD و DVD مطمئنأ نرم افزار Nero است. در این نرم افزار قسمتی وجود دارد که میتوان سرعت رایت را تعیین کرد. اما این سرعت ، سرعت حقیقی رایت کردن نیست. با استفاده از این ترفند میتوانید به سرعت حقیقی رایت پی ببرید.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را تایپ کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
اکنون به آدرس زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Ahead/Nero-BurningRom/Recorder
حالا از قسمت دیگر راست کلیک کرده و از New روی DWORD کلیک کنید و نام آن را ShowSingleRecorderSpeed قرار دهید.
روی دستور جدیدی که ایجاد کردید دوبار کلیک کنید و در قسمت Value مقدار 1 بدهید.


  
  

از این تنظیمات برای تعیین محیط فضای بین دو کلیک سریع در ماوس که نشانگر انجام یک عمل است، استفاده می شود رجیستری را باز کرده و کلید زیر را پیدا کنید "DoubleClickWidth" و "DoubleClickHeight" با نام های stringدو مقدار ایجاد کرده و سپس مقادیر آن ها را برابر با تعداد پیکسل های طول و عرض محیط مورد نظر برای کلیک قرار دهید از رجیستری خارج شوید و برای اعمال تغییرات مجددا سیستم را راه اندازی نمائید .


Registry Settings
User Key: [ HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse ]
Value Name: DoubleClickHeight, DoubleClickWidthData
Type: REG_SZ (String Value)
Value Data: Size in Pixels

 


  
  

منبع: http://www.tarfandestan.com

حتما شما نیز به مانند تمامی کاربران ویندوز ، برای یکبار هم که شده بازی های موجود در این ویندوز دیدن را دیده اید. این بازی ها به طور پیش فرض در تمامی نسخه های ویندوز نصب میشوند. این بازی ها که شاید به ظاهر بسیار ساده به نظر برسند ، همانند بازیهای معروف دیگر ، پر از رمز و راز هستند! در این ترفند قصد داریم به معرفی رمزهای بازی هایSolitaire ، Pinball ، Minesweeper ، FreeCell بپردازیم.

برای اجرای بازی های زیر در ویندوز XP به Start > Games بروید. در سایر ویندوز ها به Start > Accesories > Games بروید.

بازی FreeCell

1-
پس از اجرای بازی ، 3 کلید Ctrl+Shift+Alt را همزمان فشار دهید. سوالی از شما پرسیده میشود که از میان گزینه ها Abort را انتخاب کنید. اکنون کافی است هر کارتی را که میخواهید حرکت دهید تا پیروز میدان شوید!

2-
پس از اجرای بازی ، از منوی Game روی Select Game کلیک کنید. حالا در پنجره کوچک باز شده دو عدد 1- و 2- را وارد کنید حالت های مخفی بازی نیز افزوده شود.

بازی Minesweeper

1-
برای استفاده از رمز این بازی ابتدا تمامی برنامه های اجرایی را Minimize کنید یا کلأ ببندید. سپس بازی را اجرا نمایید. اکنون عبارت " xyzzy " را بدون علامت " تایپ نمایید.
سپس دو کلید Shift+Enter را همزمان فشار دهید. اکنون در صورتی که موس را روی دایره های کوچک بازی که داخلش مین وجود دارد حرکت دهید ، در گوشه بالای سمت چپ صفحه دسکتاپ ، یک پیکسلی ظاهر میشود. هر گاه پیکسل سفید باشد یعنی آن خانه مین ندارد و اگر سیاه شد یعنی حاوی مین است.

بازی Pinball

1-
پس از اجرای بازی عبارت 1max را در بازی تایپ کنید تا توپ اضافی دریافت کنید.

2-
پس از اجرای بازی عبارت gmax را در بازی تایپ کنید تا نیروی جاذبه را بالا ببرید.

3-
پس از اجرای بازی عبارت rmax را در بازی تایپ کنید تا امتیاز خود را بالا ببرید.

4-
پس از اجرای بازی عبارت hidden test را در بازی تایپ کنید تا حالت تست بازی را فعال کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید و میتوانید با استفاده از موس توپ را جابجا کنید.

5-
پس از اجرای بازی عبارت bmax را تایپ کنید را در بازی تایپ کنید تا بازی را با یک توپ جدید شروع کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید ، پس از دست دادن یک توپ ، توپ جدیدی دریافت میکنید.

بازی Solitaire

1-
پس از اجرای بازی 3 کلید Alt+Shift+2 را همزمان فشار دهید تا بلافاصله برنده بازی شوید!

2-
پس از اجرای بازی 3 کلید Ctrl+Alt+Shift را همزمان نگه دارید ، با این کار در صورتی که 3 کارت را بیرون بکشید فقط یک کارت را بیرون کشیده اید!


85/12/19::: 2:15 ص
نظر()
  
  

منبع: http://www.tarfandestan.com

در این ترفند قصد داریم به معرفی دستوراتی بسیار جالب بپردازیم که با تایپ آنها در Run میتوانید هر یک از برنامه ها و بازی های موجود در ویندوز را اجرا کنید. در صورتی که این دستورات را به خاطر بسپرید میتوانید خود را برای همیشه از رفتن به شاخه های مختلف ویندوز راحت کنید.

بدین منظور از منوی Start وارد Run شوید و دستورات زیر را بسته به کاری که انجام میدهند تایپ کنید:

دستور control = باز کردن Control Panel
دستور sndrec32 = اجرای برنامه Sound Recorder
دستور sndvol32 = اجرای ابزار Sound Control
دستور pbrush = اجرای برنامه Paint
دستور write = اجرای برنامه Word Pad
دستور dvdplay = اجرای برنامه Windows Media Player (در صورتی که برنامه پیش فرض پخش فایلهای DVD باشد)
دستور dialer = اجرای برنامه Phone Dialer
دستور dcomcnfg = اجرای ابزار Component Services
دستور mstsc = اجرای ابزار Remote Desktop Connection
دستور nero = اجرای برنامه Nero (در صورت نصب بودن روی هارد)
دستور sol = اجرای بازی Solitaire
دستور winmine = اجرای بازی Mine Sweeper
دستور pinball = اجرای بازی Pinball
دستور freecell = اجرای بازی FreeCell
دستور mshearts = اجرای بازی Hearts
دستور spider = اجرای بازی Spider Solitaire


  
  

منبع: http://www.tarfandestan.com

در این ترفند قصد داریم روشی بسیار جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن خودتان میتوانید بدون نیاز به اطلاعات پیچیده کامپیوتری و نرم افزار خاصی و تنها از طریق رجیستری ویندوز قسمتهای اساسی ویندوز را فارسی کنید. این ترفند روی تمامی نسخه های ویندوز قابل اجراست.

برای این کار:
از منوی Start وارد Run شوید و در آن عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
اکنون به آدرس زیر بروید:
HKEY_USERS/S-1-5-21-515967899-1454471165-839522115-1003/Software/Microsoft/Windows/ShellNoRoam/MUICache
حالا در قسمت دیگر رجیستری ، شما میتوانید تمامی اطلاعات زبان را مشاهده کنید. کافی است روی هر کدام از آنها دوبار کلیک کنید و در پنجره جدید و قسمت Value Data به جای نام انگلیسی آن ، نام فارسی مورد نظر خودتان را بنویسید. نهایتأ OK را بزنید تا تغییرات اعمال شود.


  
  

برای این کار باید برای کلیدهای دو طرف یک اسم فرضی انتخاب کنید.
کلید سمت چپ کلید اولیه و کلید سمت راست کلید ثانویه بنامید، از این طریق می توانید کلید سمت چپ را کلید ثانویه و کلید سمت راست را کلید اولیه تعریف کنید.
کلید زیر راپیدا کنید: [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]
یک مقدار جدید از نوع String با نام SwapMouseButtons بسازید و برای حالت قبلی آنرا 0 و برای حالت معکوس آنرا 1 قرار دهید ضمنا این روش در تمام ویندوزها امکان پذیر است.


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >