سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عبرت اندوزی به راه راست می کشاند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :43
بازدید دیروز :93
کل بازدید :844293
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/31
8:2 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

از: www.itbuzzer.net
به یاد داشته باشید که تغییرات نادرست در Registry میتواند نتایج غیر قابل پیش بینی داشته باشد لذا پیشنهاد میشود قبل از هر گونه تغییر در Registry از آن یک کپی پشتیبان تهیه کنید.

شاید این مسئله به فکر شما هم خطور کرده باشد که Balloon Tipهای گنجانده شده در Windows XP گاهی بیشتر آزار دهنده است و اگر میشد یک جوری از کار انداختش بد نبود!

خوب این کار شدنیه ولی مشکلی که هست اینه که نمیشه فقط برنامه های خاص رو وادار کرد تا Balloon Tip را نمایش ندهند. پس مراحلی که در پایین به آن اشاره شده Balloon Tip را به طور کل برای همه برنامه ها از کار خواهد انداخت:

1-
بر روی Start و سپس Run کلیک کنید و بنویسید regedit و دکمه OK را بزنید
2-
به قسمت زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
3-
در Panel سمت چپ Advanced را انتخاب کرده و right-click کنید و یک مقدار DWORD جدید با نام EnableBalloonTips ایجاد کنید
4-
بر روی گزینه جدید ساخته شده Double-Click کنید و مقدار آن را صفر قرار دهید (Hexadecimal)
5- registry
را ببندید، از سیستم خارج شوید(Log Off) و دوباره به سیستم وارد شوید

دیگر شاهد نمایش Balloon Tip های ویندوز نخواهید بود.


  
  

از: http://weblog.azemat.com

انجام یک Boot Defragment
راه ساده‌ای برای افزایش سرعت XP در بدو راه‌اندازی سیستم وجود دارد؛ ترتیب دادن یک Boot Defragment که تمام فایل‌های Boot را درکنار یکدیگر قرار می‌دهد. با انجام این‌کار، رایانه سریع‌تر Boot می‌شود.


در اغلب رایانه‌ها، این گزینه به طور پیش‌فرض فعال است. اما ممکن است رایانه شما از آن دسته نباشد یا سهوا تغییر کرده باشد. برای اطمینان از این‌که Boot Defragment در رایانه‌تان فعال است یا خیر، در کادر محاوره‌ای Run تایپ کنید Regedit و آدرس زیر را دنبال کنید:


HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Dfrg \ BootOptimizeFunction

و برای فعال کردن این گزینه، مقدار آن را Y قرار دهید. از رجیسترى خارج شده و رایانه را مجددا راه‌اندازی کنید.

نکته:
تعداد زیادی از سایت‌ها، راه‌های متعددی را برای افزایش سرعت Boot‌ رایانه ارائه می‌دهند که در عمل ممکن است به افزایش زمان Boot و هم‌چنین زمان اجرای برنامه‌ها منتهی شود. یکی از این موارد، پیشنهاد می‌دهد که هفته‌ای یک‌بار پوشه C:\Windows\Perfetch را خالی کنید تا سرعت Boot زیاد شود. اما این راه نه عقلانی‌ست و نه به صرفه!


این دایرکتوری فایل‌هایی را که طی Startup اجرا می‌شوند و برنامه‌هایی را که اجرا می‌کنید ارزیابی کرده و فهرستی از آن‌ها بر روی رایانه ایجاد و نگه‌داری می‌کند. ویندوز XP، با استفاده از این فهرست، برنامه‌ی مورد نیاز را پیدا و اجرا می‌کند. در واقع، کاربر با حذف این دایرکتوری، باعث افزایش زمان اجرای برنامه‌ی مورد نیاز و کاهش سرعت رایانه می‌شود!



-
آیکن‌های بدون نام در Desktop
اگر از اسامی و عناوین آیکن‌های Desktop رایانه‌تان خسته شده‌اید، از منوی استارت به ترتیب All Programs > Accessories > System Toos > Character Map را انتخاب کنید. با ترکیب کلید ALT و ارقام (یونی‌کد)، اشکال متفاوتی به وجود می‌آید. به‌طورمثال، ترکیب ALT+0161 حرف «¡» را تولید می‌کند. اما در Character Map یک خانه‌ی خالی هم هست. بر روى آن کلیک کنید و Select و سپس Copy را بزنید.


حال، در Desktop بر روی یکی از آیکن‌ها راست‌کلیک کرده و Rename‌ را انتخاب کنید. با ترکیب Ctrl+V محتویات Character انتخاب شده را کپی کنید و Enter. اما ممکن است برای آیکن‌های بعدی دچار مشکل شوید. علت این است: آیکن‌ها دارای نام مشابه می‌شوند. بهتر است برای دومین آیکن، دوبار و برای سومین آیکن، سه‌بار از ترکیب Ctrl+V استفاده کنید .


  
  

از: http://weblog.azemat.com

غیرفعال کردن برگه‌ها ( Tab ) در Display Properties
وقتی بچه‌ها یا افراد ناوارد یاد می‌گیرند که چگونه Disp Prp شکل و ظاهر سیستم را تغییر می‌دهد، گاهی وقت‌ها تغییرات نابجایی را در کامپیوترهایی که مشترک هستند، ایجاد می‌کنند. می‌توانید با اضافه کردن یک متغیر در


HKEY-CURRENT-USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ System


تغییرات پیکربندی Disp Prp را متوقف کنید. به تناسب مورد، یک مقدار DWORD ایجاد کنید و دادهِ آن را برابر با یک قرار دهید. برگه‌های Themes ، Desktop ، ScreenSaver و Setting به ترتیب با مقادیری به نام NoThemesTab ، NoDispBackgroundPage ، NoDispScrSavPage و NoDispSettingsPage متوقف می‌شوند. مقدار NoDispAppearance هم برگهِ Themes و هم Appearance را متوقف می‌کند. مقدار NoDispCpl هم به طور کل، کادر Disp Prp را تعطیل می‌کند.


جلوگیری از تغییر Background
در IE وقتی روی تصویری راست کلیک کرده و گزینه‌ی Set as background را انتخاب می‌کنید، background تغییر می‌کند. برای جلوگیری از چنین کاری در کادر محاوره‌ای Run تایپ کنید Regedit و مسیر زیر را دنبال کنید:


HKEY-CURRENT-USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ ActiveDesktop


و یک مقدار DWORD به نام NoChangingWallpaper ایجاد کنید و مقدار آن را یک قرار دهید. توجه داشته باشید این تنظیم فقط برای ویندوز XP است و حتما باید یک عکس را به عنوان Background انتخاب کنید، نه گزینه‌ی None (ولا غیر)
نکته: نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری یادتون نره !


اجرای برنامه از طریق کادر محاوره‌ای Run
برنامه‌هایی مثل Regedit و Msconfig را می‌توان از طریق کادر محاوره ای Run و بدون نوشتن مسیر آن‌ها اجرا کرد. اما برای اجرای سایر برنامه‌ها، به این شکل، باید یک کلید به رجیستری اضافه کنیم. مسیر زیر را دنبال کنید:


HKEY-LOCAL-MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ App Paths


حالا یک کلید که نام آن همان نام فایل اجرایی است، اضافه کنید. برای مثال Myprog.exe . مقدار آن‌را برابر آدرس کامل برنامه قرار دهید، در مثال ما C:\Program Files\Myprog\Myprog.exe . همچنین می‌بایست یک String Value ایجاد کنید که آدرس آن فقط قسمتی از محل مورد نظر شماست که در مثال ما این آدرس می‌باشد: C:\Program Files\MyProg
نکته: نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری یادتون نره!


توقف Compression
ابزار DiskCleanup در پارتیشن‌های NTFS فایل‌های قدیمی را برای ایجاد فضای بیشتر فشرده می‌کند. امّــا محاسبه‌ی‌‌ ذخیره‌سازی و انجام عملیات فشرده‌سازی زمان زیادی طول می‌کشد و در بعضی موارد سیستم قفل می‌کند. اگر چنین اتفاقی می‌افتد و یا شما هم مثل من آدم صبوری نیستید، برای از کار انداختن Compression مسیر زیر را دنبال کنید:


HKEY-LOCAL-MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ VolumeCaches \ Compress Old Files


نکته: نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری یادتون نره!

 


  
  

مطمئنم که این شکل برای شما هم اتفاق افتاده است که پنجره به خارج از منطقه قابل رویت دسک تاپ منحرف شده است و شما نمی توانید با استفاده از نشانه گر موس آنها را به طرف دیگر بکشید. البته باید خاطر نشان کرد که در این صورت قسمتی از پنجره دیده می شود. برای جابه جا کردن پنجره ابتدا پنجره را از حالت Minimize در آورید تا پنجره روی دسک تاپ ظاهر شود. دکمه های Alt+Spacebar را بزنید با زدن این دکمه ها منوی system ظاهر می شود این منو معمولا” در گوشه بالایی سمت چپ پنجره ظاهر می شود اما اگر پنجره در حالت Minimize روی Toolbar قرار گرفته باشد این پنجره در پایین ترین گوشه سمت چپ ظاهر می شود و نمی توان از آن استفاده کرد. زمانیکه منو ظاهر می شود دکمه M را بزنید یا گزینه Move را انتخاب کنید و با استفاده از کلیدهای جهت نما پنجره را به وسط دسک تاپ بیاورید. زمانیکه به اندازه دلخواه پنجره را روی دسک تاپ آورید کلید Enter را بزنید یا روی کلید سمت چپ موس کلیک کنید.


  
  

از: http://www.kurdit.ne

اگر بر روی
My Computer کلیک سمت راست ماوس را زده و از منوی ظاهر شده، گزینه Properties را انتخاب کنید، پنجره System Properties ظاهر می شود. اگر می خواهید در این پنجره، اطلاعات دیگری را وارد کنید، باید به صورت زیر عمل کنید.
یک عکس با سایز 180
x114 به وجود آورده و آن را با نام Oemlogo و پسوند bmp، در شاخه SystemRoot%\System% ذخیره نمایید. سپس عبارات زیر را در برنامه Notepad تایپ نموده و آن را تحت عنوان Oeminfo و با پسوند ini، در شاخه SystemRoot%\System% ذخیره نمایید. (بعد از علامت =، می توانید عبارت مورد نظر خود را تایپ نمایید.)

Manufacturer=Your Text Goes Here
Model=Your Text Goes Here
[
Support Information]
Line1=Your Text Goes Here
Line2=Your Text Goes Here
.
.
.
LineN=Your Text Goes Here

* چنان چه عکس مورد نظر شما، نشان داده نشد، آن را در سایز 160
x120 تنظیم نمایید


  
  

وقتی شما در Windows Explorer یا هر فولدر دیگری بر روی فایل های tif,jpg,gif,bmp,… دابل کلیک می کنید، عکس ها به صورت Default درون Windows picture and viewer باز می شوند.
نصب یک Image Viewer مجهز بر روی سیستم ممکن است بیشتر آزار دهنده باشد تا مفید واقع شود. این برنامه هیچ منویی برای دسترسی سریع تر به قسمت های مختلف ندارد. ولی بسیاری از بخش های مفید آن در این interface ساده مخفی هستند.

در این ترفند چگونگی استفاده بهینه از این برنامه آموزش داده می شود.

باز کردن Image viewer از طریق icon: سریع ترین راه برای باز کردن Picture and fax viewer این است که بر روی Desktopکلیک سمت راست کنید و از قسمت Newshortcut را انتخاب کنید. در Create shortcut wizard کد مقابل را تایپ کنید.
Rundll320exe %systemroot%\system32\shimgvw.dll,imageview-fullscreen
Space)
بعد از rund320exe را فراموش نکنید) بر روی Next کلیک کنید، یک اسم برای آن انتخاب کنید مثلا picture viewer و روی Finishکلیک کنید ، اگر قصد تغییر دادن icon برنامه را دارید، کلیک راست کرده و shortcutchang icon properties را انتخاب کنید با تایپ کردن کد زیر در قسمت Look for icon in this file چند تاicon خوب می توانید پیدا کنید. %systemroot%\system32\shimgrw.dll
اگر بخواهید فایل ها را داخل image viewer باز کنید، چنانچه تمام فایل ها داخل یک فولدر باشند، می توانید با کلیک کردن بر روی هر کدام از فایل ها با استفاده از کلیدهای right وleft عکس را تغییر بدهید و یا اگه فایل درون یک پوشه نیستند می توانید با Dragکردن و یا انتخاب Startsearch وانتخاب فایل های مورد نظر آن را در یک پوشه جمع کنید و با Image viewerآن ها را مشاهده کنید.
پرینت کردن چندین عکس در یک صفحه:
اگه شما می خواهیداز چندین عکس کوچک رو پرینت بگیرید مثلا یک 7 و5 اینچی مصلما شما نمی خواهید برای هر عکس از یک کاغذ استفاده کنید. قبل از اینکه برنامه دیگری نصب کنید چرا از همین Image viewer خود Windows استفاده نمی کنید. برای اینکار از تکنیک بالا برای باز کردن عکس ها استفاده کنید اگر عکس ها درون یک پوشه باشند image viewer امکان پرینت کردن عکس ها را به شما می دهد و یا اگه عکس ها محدود هستند آن ها را از داخل برنامه درگ کنید. بعد از انتخاب عکس ها و لود شدنشان بر روی ایکون پرینتر در پایین کلیک کنید یا با استفاده از کلیدهای ctrl+p در photo printing wizard بر روی دکمه next کلیک کنید. شما تمام عکس هایی که درون فولدر هستند ، یا با درگ کردن انتخاب کردید می توانید ببینید. مجددا کلید next را بزنید و پرینتر مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و دوباره بر روی next کلیک کنید.
در صفحه بعد شما یک لیست option می بینید که می توانید با توجه به صفحه ای که می خواهید بسازید از آن استفاده کنید مثلا برای چاپ کردن عکس کوچک از Cantact Sheet استفاده کنید که این امکان را دارد تا از 35 عکس را در یک صفحه پرینت بگیرد و یا از full page photo print برای پرینت کردن کامل یک عکس در یک صفحه بعد از تنظیم کامل بر روی next کلیک کنید و بعد از اتمام چاپ بر روی finish کلیک کنید.


  
  

از: http://weblog.azemat.com

هنگام کار با رایانه، چه سندی تحت
Word باز باشد و چه صفحات وب، به این معنی‌ست که این صفحات از Ram برای اجرا شدن استفاده می‌کنند. برای داشتن Ram بیشتر، ویندوز از Page File استفاده می‌کند. مایکروسافت برای پاک کردن Page file در هنگام Shutdown، گزینه‌ای در اختیار کاربران قرار داده که برای اجرای آن می‌بایست در رجیستری تغییراتی به وجود بیاوریم. اما به خاطر داشته باشید که با اجرای این دستور زمان Shutdown افزایش می‌یابد.

از کادر محاوره‌ای
Run در منوی استارت، با وارد‌کردن Regedit وارد رجیستری شوید. سپس آدرس زیر را دنبال کنید:


HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \Session Manager \ Memory Management


حال، در لیست سمت راست بر روی مقدار
ClearPageFileAtShutdown راست‌کلیک کرده، گزینه‌ی Modify را انتخاب کنید و مقدار آن را یک قرار دهید و سپس رایانه‌ را Restart کنید.


  
  

- اگر از Disk Cleanup استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که این برنامه همه‌ی فایل‌های پوشه‌ی Temp را حذف نمی‌کنه! این برنامه فقط فایل‌هایی را که بیش از یک‌هفته از عمرشان گذشته باشد حذف می‌کند! این‌کار به‌خاطر راحتی کاربران و از دست ندادن فایل‌هایی‌ست که اخیرا دیده شده‌اند و یا اکنون در حال استفاده هستند! بنابراین، برای حذف همه فایل‌های موجود در Temp، از همان روش سنتی استفاده کنید. یک‌راه سریع برای دسترسی و مشاهده پوشه‌ی Temp این است که در کادر محاوره‌ای Run تایپ کنید: %Temp%


2-
اگر تحت شبکه هستید و نمی‌خواهید دیگران شما را ببینند در کادر محاوره‌ای Run دستور زیر را وارد کنید:

net config server: /hidden:yes


3-
برای تغییر پوشه‌ی پیش‌فرض Windows Explorer، از منوی Start به All Programs و Accesoories اشاره کنید. سپس روی Windows Explorer‌ راست‌کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. در قاب Target به انتهای "SystemRoot%\Explorer.exe%" دستور "root/" و سپس مکان مورد نظرتان را اضافه کنید. به‌عنوان نمونه، اگر می‌خواهید .W.E در شروع، درایو ":C" را به عنوان Root در نظر بگیرد به شکل زیر عمل کنید:

/SyatemRoot%\Explorer.exe /root, c:%


  
  

سوال:آیکن «Show Desktop » من که در نوار وظیفه پایین نشان داده می شد ناپدید شده است،چگونه می توانیم این نوار ابزار را برگردانیم؟
جواب:«Show Desktop »یک برنامه معمولی نیست و باروش های معمولی نمی توان آیکن میانبری برای آن ساخت یا آن را بوجود آورد. کاری که باید انجام دهید این است که فایلی در Note pad خود ایجاد کنید و سپس آن را در محلی که آیکن Show Desktop باید باشد ذخیره کنید. برای این کار به قسمت Start\run رفته و کلمه note pad را تایپ کنید و سپس این کلمه ها را تایپ کنید:
[shell]
command=2
IconFile=explore.exe,3
[Taskbar]
command=Toggle Desktop
سپس این فایل را با نام «Show Desktop »در پوشه زیر ذخیره کنید:
C:\Documents and settings\username\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
نام واقعی account شما در «username »جای می گیرد. آیکن Show Desktop دوباره کنار دکمه Start ظاهر می شود و شما می توانید Notpad را ببندید.


  
  

توسط: مهدی معاضدی

آیا شما به طور مشترک از یک کامپیوتر استفاده می کنید و می خواهید پوشه هایتان امنیت بیشتری داشته باشند؟
برای ایجاد پس وردی که از پوشه ها محافظت می کند دو روش وجود دارد.

روش اول:اگر شما برای نام کاربری خود پس ورد دارید می توانید از این پس ورد برای محافظت از پوشه های خود استفاده کنید. اما در غیر این صورت روش زیر را دنبال کنید: روی پوشه ای که می خواهید محرمانه بماند راست کلیک کرده و گزینه ی Properties را انتخاب کنید (یا کلید های Alt و دابل کلیک را به طور همزمان فشار دهید.) سپس روی کلید sharing کلید کرده و گزینه «Make this folder private »را تیک دار کنید . و در آخر کلید Apply را بزنید. اگر شما برای نام کاربری خود پس وردی نداشته باشید، کاردی ظاهر می شود که از شما سوال می کند آیا می خواهید پس وردی بسازید ؟ اگر می خواهید پوشه را محرمانه کنید باید حتما” این کار را انجام دهید بنابراین روی گزینه yes کلیک کنید . از این پس برای ورود به دسک تاپ کامپیوتر و استفاده از آن باید از پس وردتان استفاده کنید.
پس از کلیک گزینه yes باید پس ورد خود را تایپ کنید و سپس آنها را تصدیق کنید. سپس روی دکمه «create pass word » کلیک کنید و در آخر پنجره پس ورد را ببندید.
در آخر کلید ok پنجره propertiest را بزنید. اکنون هر کسیکه وارد سیستم شما شود
نمی تواند بدون اطلاع از پس ورد شما به آن فایل دسترسی پیدا کنید .

روش دوم: اگر پوشه مورد نظر به صورت zip یا فشرده است شما می توانید یک پسورد منحصر به فرد به آن بدهید.
فقط کافیست روی پوشه زیپ شده دابل کلیک کنید و وقتی پوشه باز شد از منوی بالا گزینه file رفته روی گزنیه «Add a password » کلیک کنید.
و سپس پس ورد خودرا در پنجره ظاهر شده تایپ کنید.اکنون شما تنها کسی هستید که به فایل های این پوشه دسترسی دارید. پوشه باز می شود و فایل ها نیز دیده می شوند اما شما تنها کسی هستید که می توانید به فایل ها دسترسی داشته باشید.


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >