سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترینِ فریضه ها و واجب ترین آنها بر انسان، شناخت پروردگار و اقرار به بندگی اوست . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :164
بازدید دیروز :75
کل بازدید :843642
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/20
7:31 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

کافی و گوگل، کاربرانی را از ورود سایتهای خطرناک نهی می‌کنند

چند ماه پیش، از فرزند 10 ساله‌ام از من خواست برای پیدا کردن یک سایت اینترنتی در مورد چند فیلم انیمیشن ژاپنی به او کمک کنم. از کمک به او خوشحال بودم. زیرا در خانه برای استفاده از شبکه اینترنت قوانین سخت‌گیرانه‌ای برقرار است و فرزندم می‌دانست مه اجازه نودارد به تنهایی در شبکه به جستجو بپردازد. علاوه بر آن من رایانه‌ای را به نرم‌افزار‌هایی مجهز کرده بودم که از طریق ان امکان کنترل رایانه در هنگامی که منزل نبودم وجود داشت مشکل ما از زمان ورود به یک سایت اینترنتی با ظاهری معمولی و بدون اشکال شروع شد احساس کردم که اتفاق در حال رخ دادن است یک‌باره چندین پنجره تبلیغاتی مزاحم روی صفحه نمایش ظاهر شد که اکثر بیشتر ارتباطی به موضوع ما نداشتند با اینکه فعالیتی در شبکه انجام نمی دادم، اما رایانه‌ام در حال دانلود اطلاعات از شبکه بود. از نرم‌افزار‌های ضد ویروسی و امنیتی خود کمک خواستم، ولی آنها هم عکسالعملی نشان نمی‌دادند. تنها چیزی که به نظرم رسی این بود که برق رایانه‌ام را قطع کنم و پروفایل کاربری خود را از روی ویندوز پاک کنم.

این جملات عین کلماتی است که تام ریگان، یکی از ویسندگان معروف در زمینه رایانه و اینترنت در مقاله‌ای عنوان کرده است. مشکلی که شاید بسیاری از شما هم با ان درگیر شده باشید.

مسله اصلی ینجاست که گاهی حتی با وجود نرم‌افزار‌های ضد ویروسی و ضد جاسوسی، برنامه‌های مخرب اینترنتی را به رایانه شما نفوذ می‌کنند و زمانی شما از وجود آنها آگاه می‌شوید که دیگر کار از کار گذشته است. برخی از نرم‌افزار‌های ضد ویروسی هم پس از آنکه برنامه‌های ویروسی روی رایانه شما اجرا شدند، پیغام خطا و هشدار می دهند که چنین نرم‌افزارهایی نمی‌توانند مفید باشند. برای حل چنین مشکلاتی، به تازگی دو شرکت مکافی و گوگل برنامه‌هایی را ارائه کرده‌اند که بد نیست با آنها آشنا شوید.

راهنمای سایت مکافی

شرکت کافی که یکی از شرکتهای شناخته شده در زمینه نرم‌افزار‌های امنیتی است نرم‌افزار کوچک جدیدی به نام Siteadvisor را ارائه کرده است که روی مرورگر شما نصب می‌شود این نرم‌افزار همانگونه که از نامش پیداست، یک راهنما برای ورود به سایتها و شناسایی سایتهای مرموز است هنگامی که کاربر در یکی از موتورهای جستجوگر نظیر گوگل و یاهو جستجو می‌کند این نرم‌افزار کوچک سایتهای خطرناک را شناسایی و کاربر را از خطرات ورود به آنها مطلع می‌کند. با نصب این نرم‌افزار یک جعبه متنی در قسمت گوشه پایین سمت راست مرورگر ایجاد می‌شود. این جعبه بسته به سایتی که کاربر قصد دیدن آنرا دارد به سه رنگ سبز، زرد و قرمز تبدیل می‌شود. بنابه گفته مسئولان شرکت مکافی، این شرکت تا کنون بیش از 4 تا 6 میلیون سایت اینترنتی را بازدید و مورد آزمایش قرار داده است و توانسته یک بانک اطلاعاتی بسیار خوب از سایتهای اینترنتی خطرناک تهیه کند. هنگامی که نرم‌افزار Siteadvisor روی مرورگر نصب می‌شود، با کمک این بانک اطلاعاتی، می‌تواند سایتهای خطرناک را از ساتهای سالم تشخیص دهد.

البته مکافی یک اقدام جالب دیگر هم انجام داده است این شرکت برای افزایش آگاهی کابران در زمینه هرزنامه‌های اینترنتی یک آزمون ترتیب داده است که کاربران می‌توانند با انجام آن، اطلاعات خود را محک بزنند این آزمون به نشانی www.mcafee.com/spamquiz قابل دسترسی است. در صفحه پایانی این آزمون لینکی برای دانلود نرم‌افزار Siteadvisor وجو دارد.

هشدار دهنده گوگل

گوگل هم در اقدامی‌مشابه، موتور جستوجوی خود را به فناوری جدیدی برای هشدار به کاربران درهنگام ورود به سایتهای خطرناک مجهز کرد در هنگام ورود به این سایتها، پیام هشداری با این مزمون در برابر کاربر قرار می‌گیرد. سایتی که شما قصد دیدن آنرا دارید، ممکن است به رایانه شما آسیب برساند‍. گوگل مدتهاست که به کمک فناوریهای پیشرفته جستجوی خود، سایتهای موذی و خطرناک را شناسایی کرده است و فهرست کاملی از آنها را در اختیار دارد البته باید توجه داشت کاربران را از ورود به این سایتها منع نمی‌کند و تنها به آنها هشدار می‌دهدکه عاقبت خوبی در انتظار آنها نیست.

در ادامه گفتار مسئولان گوگل، این پروژه هنوز کامل نشده است و کاربران زیادی هم امکان دسترسی به انرا ندارند اما در آینده نزدیک، کاربران سراسر دنیا می‌توانند از آن استفاده کنند. گوگل یکی از حامیان سایت Stop Badware.org است. پروژه‌ای که در دانشگاههای هاروارد و آکسفورد انگلستان در دست پیگیری است و هدف آن شناسایی سایتها و نرم‌افزار‌های خطرناک اینترنتی است.

سید شهرام نقوی الحسینی

منبع:Csmonitor.com


  
  

Documents My Recentکه در start هست مانند یک جاسوس عمل می کند .

شما هر برنامه ای را که باز می کنید در انجا ثبت می کند شما به صورت بسیار ساده می تونید ان را برادرید

برای برداشتنش بر روی start کلیک راست کنید properties را انتخاب کنبد پنجره ای باز می شود که در نوار بالایی ان گزینه ی start menu را انتخاب و در پایین بر روی گزینه ی customize.. کلیک کنید
پنجره ای به اسم customize Start Menu باز می شود در نوار بالا گزینه ی Advanced را انتخاب کنید حالا در قسمت پایین صفحه ی گزینه ای با نام List my most recently opened documents وجود دارد که فعال است شما باید چک رو بردارید تا غیر فعال شود بعد از این کارها okرا بزنید وبعد applyو ok را زده حالا شما از دسته این جاسوس راحت شده اید .


  
  

سرویسهادر واقع برنامه هایی هستند که با شروع کار ویندوز ،شروع به کار کرده و تا موقع خاموش شدن پا به پای سیستم عامل به فعالیتشان ادامه میدهند. در صورتی که ما واقعا به بعضی از آنها احتیاج نداریم.
برای این کار :

۱. ابتدا وارد حوزه RUN شوید.

۲. دستور Services.msc را صادر کنید.

حال آن چه را که نمی خواهید دو بار رویش کلیک کرده ،حوزه Startup Type را پیدا کرده وشستی Disable را بزنید
حال اطمینان داشته باشید با شروع مجدد ویندوز دیگر این برنامه شروع به کار نخواهد کرد.


  
  

برای اجرا کردن کد های جاوا بر روی کامپیوتر باید از برنامه ی Notepad که همراه ویندوز وجود دارد ،استفاده کنید این برنامه در مسر start _AllPrograms_Accessories_Notepadقرار دارد.
بعد از باز کردن برنامه کدهای جاوا را درون ان کپی کنید سپس در قسمت فایل برنامه ی save As ، را انتخاب کنید پنجره ای باز میشود که در پایین پنجره قسمتی برای انتخاب نام فایل(File name)وجود دارد ،در آن قسمت شما باید نامی با پسوند html را بنویسید مثلا vahid.html و بعد برنامه را ذخیره کنید .
حال فایل را باز کنید تا نحوه ی عمل کد جاوا را را مشاهده بکنید.


  
  

در بعضی صفحات یا روی بعضی تصاویر، کلیک راست موس کار نمی کند. در واقع طراح صفحه خواسته با اینکار جلوی پرینت کردن یا save بعضی صفحات یا عکس ها را توسط شما بگیرد، ولی شما به او بدلش را بزنید: کلیک چپ را فشار دهید و نگهدارید ، حالا کلیک راست کنید، می بیند که کلیک راست (در این حالت) عمل می کند!
بهرحال در بدترین حالت اگر بهیچ وجه نتوانستید عکسی را save کنید، این کار را انحام دهید.
عکس را در صفحه مونیتور خود بیاورید، سپس کلید print screen را که روی صفحه کلیدتان است فشار دهید (در این حالت در واقع تمامی مطالب و تصاویر روی صفحه مانیتورcopy شده است) حال یک برنامه ویرایش تصاویر، مثل paint که در خود برنامه windows است، را باز کنید و در صفحه سفید آن کلیک راست کنید و از نواری که باز می شود ، گزینه paste را انتخاب کنید. می بینید که مطالب صفحه مانیتور به طور کامل به این جا می آید. حال می توانید مستقیما این را به نام فایلی save کنید، یا ابتدا عکسهای آن را درآورده (دوربری کنید) و سپس هر عکسی را در فایلی save کنید.
دقت کنید با یان روش صفحه محتویات قابل دیدن روی مانیتور منتقل و save می شوند و در صفحاتی که scrollهای افقی یا عمودی دارند،‌در واقع شما از بقیه صفحه صرفنظر کرده اید، اگر بخواهید آن قسمتها را هم save کنید، با حرکت دادن scrollbar ، آنها را روی صفحه مانیتور بیاورید و مجددا کارهای گفته شده در بالا را انجام دهید تا آن قسمتها هم save شوند.


  
  

برای رفع اشکالات ویندوز و افزایش سرعت ویندوز لازم است هر چند وقت یک بار از یوتیلیتی های defragment یا
scandisk
استفاده کرد.
من می خواهم بعضی از امکانات دیگر ویندوز را برای ترمیم فایل های سیستم و بهینه سازی سیستم به شما معرفی کنم.
در منوی run فرمان cmd را تایپ کرده و اجرا کنید.
در پنجرا باز شده می توانید از فرمانهای زیر استفاده کنید:
برای جایگزینی و ترمیم فایلهای سیستم از فرمان sfc/scannow
برای بهینه سازی سیستم از فرمان chkdsk
برای ترمیم فایلهای بوت ویندوز از فرمان sfc/scanboot
در هنگام اجرای این فرمانها باید سی دی ویندوز در درایو cdrom باشد.
توصیه می شود هر یک ماه یک بار از این یوتیلیتی ها استفاده کنید


  
  

از: خبرگزاری سلام

برای توضیح این مطلب مثالی می آوریم. مثلا شما می خواهید بدون کلیک توسط موس و فقط از طریق کیبرد برنامه Word را اجرا کنید. برای اینکار روی آیکن این نرم افزار راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در صفحه shortcut در بخش shortcut key یک حرف یا عدد را وارد کنید. می بینید که یک کلید میانبر با پسوند Ctrl+Alt+... ( یا Num... ) درست می شود.
حال OK کنید. حالا شما برای برنامه Word یک کلید میانبر ساخته اید که با فشار آن بدون نیاز به موس این برنامه اجرا می شود. اینکار را برای تمام نرم افزارهای موجود در کامپیوتر می توان انجام داد.


  
  

شاید بپرسید این عبارت به چه معناست؟ تفریق زدایی (defragment) به طور خلاصه مرتب کردن فایل ها و اطلاعات بر روی هارد دیسک است. این عمل باید تقریبا هر هفته انجام شود که نتیجه آن افزایش سرعت رایانه است.
برای این کار بر روی هر درایو بطور جداگانه راست کلیک کنید. بعد به قسمت Tools بروید و Defragment Now را کلیک کنید. در صفحه ای که باز می شود پارتیشن های مختلف مشخص است.
به ترتیب روی نام هر یک کلیک کرده و در پایین Defragment را کلیک کنید و بگذارید رایانه کار خود را بکند. در آخر کار هم می توانید گزارش کار را دریافت کنید.


  
  

امروزه بیشتر افراد از هاردهای با ظرفیت بالا استفاده میکنند. اگر شما یک هارد درایو IDE دارید میتوانید کاری کنید که بهترین کارایی را از آن داشته باشید. همان طور که میدانید این هاردها ازدسترسی DMA پشتیبانی میکنند. DMA به هارد این امکان را میدهد که در هنگام کار با برنامه های مختلف فشار کمتری به حافظه سیستم وارد آید و قسمتی از هارد به کمک حافظه میاید. با این کار سرعت کار و کارایی هارد بسیار بالا میرود همچنین فشار وارد بر CPU را نیز کاهش میدهد.
برای فعال کردن این قسمت ابتدا وارد Device Manager شده و در لیست گزینه IDE ATA/ATAPI Controllers را انتخاب کنید. سپس در زیر شاخه آن گزینه Primary IDE Channel را انتخاب کنید و روی آن دابل کلیک کنید.
حال وارد قسمت Advanced Settings شده و در قسمت زیر آن تنظیمات Device 0 و Device 1 را مشاهده کنید. اگر جلوی Transfer Mode عبارت PIO Only نوشته شده بود از طریق لیست کشویی آن را به DMA if available تغییر دهید و روی OK کلیک کنید.
حال همین مراحل را برای Secondary IDE Channel نیز تکرار کنید. سپس در صورت نیاز سیستم خود را Restart کنید.
خیلی ها فکر میکنند که با انجام همین مراحل کار تمام میشود. اما در اینجا یک نکته ظریف دیگر نیز وجود دارد که باید رعایت شود. در کانالهای IDE قسمتی وجود دارد که UDMA/66 نامیده میشود. این گزینه در حالت معمول غیر فعال است. با فعال کردن این قسمت میتوان کارایی DMA را بسیار بیشتر کرد. برای فعال کردن این قسمت مراحل زیر را دنبال کنید :
ابتدا از طریق Run وارد Regedit شده و کلید زیر را بیابید :

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

سپس در صفحه سمت چپ به دنبال کلید EnableUDMA66 بگردید و سپس به آن مقدار 1 را اختصاص دهید. اگر وجود نداشت یک کلید از نوع DWORD به همان نام بسازید و به آن مقدار 1 را برای فعال سازی اختصاص دهید( برای غیر فعال کردن میتوانید از مقدار 0 استفاده کنید ) . فعال بودن این قسمت کارایی هارد را بسیار افزایش میدهد بنابراین توصیه میکنم حتما این کار را انجام دهید.


  
  

هنگام کار با اینترنت مانیتور شما ناگهان خاموش مى شود یا تصویر آن وارونه مى شود یاسیستم شما به طور ناگهانى خاموش مى شود و یا Restart مى کند .
شخصى با ID شما در مسنجر Yahoo با دوستانتان صحبت کرده و خودش را به جاى شما جا زده CD-Rom شما خود به خود باز و بسته مى شود
و ده ها مورد عجیب دیگر که تابحال ندیده بودید و چند وقتى است که با آنها دست به گریبان شدید
در این موارد احتمال هک شدن وجود دارد . در واقع نفوذگر با نصب نرم افزار هک بر روى دستگاه شما قادر خواهد بود این کارها را انجام دهد . البته در بعضى موارد نیز احتمال دارد سیستم شما دچار خرابى سخت افزارى یا نرم افزارى شده باشد .
ولى هرگز این مورد را از نظر نباید دور داشت که در بعضى موارد نفوذگر علاقه اى به خودنمایى ندارد . او بدون سر و صدا اطلاعات کسب مى کند و شاید دنبال پسوردها ، شماره تلفنها ، کارتهاى اعتبارى و یا موارد دیگر باشد .
یک مورد خطرناک تر هم وجود دارد و آن مورد این است که نفوذگر از دستگاه شما به عنوان طعمه استفاده کند و از طریق آن به سایر کامپیوترها حمله کند و به این طریق رد خود را از بین ببرد .
اگر حملات وى اثر بخش باشد ممکن است شما به عنوان یک هکر دچار دردسرهاى قانونى شوید ! حتى بسته به مکانهایى که هکر اصلى به آنها حمله کرده ممکن است شما واقعا" به دردسر بدى بیفتید .
پس بهتر است هرچه زودتر خود را در این زمینه تجهیز کنید تا هرگز طعمه قرار نگیرید .


  
  
<      1   2   3   4   5      >